tisdag 5 oktober 2010

Femte oktober - dag sextiofem

Sitter och följer cirkusen i Storkyrkan och Riksdagen. Aftonbladet meddelade förut att Åkesson kommit iklädd sverigedräkt för att visa sin respekt mot Sverige och Kungafamiljen. Nästan alla ministrar kom i kostym utom Lars Ohly som enligt Aftonbladet kom "i vad som ser ut som en grön myströja". Haha. Han är skön Ohly.

Nyss läste jag att alla SD:are hade rest sig och gått ut ur kyrkan i protest när biskopen pratade om allas lika värde. Grattis. Felicitationes. Поздравления. Gefeliciteerd. Congratulations, you have now shown your true colors! Inför hela svenska folket och kungafamiljen. Släta över det om ni kan. Jävla ägg.

Läste igår på någon internettidning, Aftonbladet eller Expressen, att det finns flera fall där folk fått brännskador på benen av att ha datorn i knät en längre tid. Denna åkomma har nu fått det croque-monsiuer-inspirerade namnet toasted skin syndrome. Är det inte härligt? Jag har dock inte fått detta av min dator (som i och för sig ofta ligger i knät, men med en bok eller liknande som underlag) utan av min vetekudde. Det är sant. Jag var fruktansvärt sjuk för ett och ett halvt år sedan och hade sån värk att jag i princip levde med en het vetekudde mellan knäna. Det ni. Toasted skin syndrome. Eller kanske hellre toasted leg syndrome. Och då snackar jag inte några små fjuttiga chicken nuggets utan ett helt kycklinglår.

Tycker efter detta avslöjande att jag borde få Nobelpriset inom något. Inte nog med att jag har Gilbert's syndrom och är stereoblind - jag har rostat mina ben också. Vem tar emot nomineringarna inför Nobelpriset 2011?

-Over & out.

1 kommentar: