lördag 30 oktober 2010

Trettionde oktober - dag nittio

Idag är det den etthundra femtiosjätte dagen som inskriven hos Ams om jag inte räknat fel. Vilket härlig tid dessa dagar har varit. Ja herregud. Igår på Jobbchansen bjöds det inte på mycket matnyttigt så vi gick hem igen. Sen blev det en fika på stan med en gammal kollega. Jag åt på Goûter, som är det nya Subway här. Helt värdo egentligen. Subway var verkligen det bästa stället. Jahapp, nu har jag ätit på detta Goûter två gånger och jag måste säga att jag inte är imponderad. Första gången fick vi brosk i kycklingen och igår var alla brödsorter slut utom det ljusa, plus att jag inte fick köpa en liten dricka (de har liten, lagom och större) eftersom de var slut, så jag fick gott hosta upp fem spänn extra och ta en lagom stor dricka. Jävla typer. Och hur ska man seriöst kunna vara allvarlig och handla på det stället när man inte ens vet hur fan det ska uttalas? /Gau'ter/ /Goj'ter/ /Gotäää'r/? I don't know.

Resten av dagen gick vi och handlade, gick en liten promenad, gjorde ryska och tittade på Scary movie 1. Jag somnade mitt i och sov till halv ett då jag vaknade till Scream Awards 2010. Alexander Skarsgård vann för bästa horror actor. Nice. Vi gick och la oss efter två och var således jävligt trötta imorse. Men men. Idag blir det massa ryska (musikteori för sambon) och en promenad ska man nog hinna med. Idag annars är det ju inte mycket som händer, men en sväng på Ams.se kanske det blir för att gotta sig i alla nya jobb som vill ha just mig som anställd. Det är ju nästan så att man måste sålla i alla ansökningarna för att inte behöva skicka till alla. Hrmp.

Hörde också av min praktikkollega att då hon får extrajobb runt jul nu kanske så kommer de att bryta hennes Lyft-praktik helt, och sen kommer alla Lyft-platser att försvinna vid årsskiftet, förutom de som redan har en plats som ska vara kvar där tills kontraktet går ut. Så jaha. Då kommer jag förmodligen bli allena på Kronis i jul ändå. Två pers slutar nu i slutet av nästa vecka, sen hon med extrajobbet slutar väl så fort hon vet att extrajobbet är kirrat, en slutar i början av december och en annan precis vid jul. Jaha, då är det bara jag kvar då. Splendid. Vi får se hur det artar sig. Kanske kommer de bryta min plats då också, eftersom några veckor mer eller mindre inte direkt spelar någon roll, speciellt då jag vet att jag inte blir anställd. Men Ams brukar ju vara motvilliga att bryta platser så där, men man kan ju ha tur. Har ingen direkt lust att gå där alldeles solo i flera veckor när pappren hopar sig.

Nu blir det ryska. Jag ska skriva om fördomar och stereotyper. Alla ryskor heter Olga. Alla ser ut som om de är diskuskastare och har två meter breda axlar. De dricker vodka till frukost och sköljer ner med lite pelmeni. Alla ryssar är KGB-spioner. Ja men se där, det var ju inte så svårt! Nu är det bara att köra det i Google Translate så är vi klara med dagens arbete.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar