onsdag 27 oktober 2010

Tjugosjunde oktober - dag åttiosju

Trött och ont i händerna. Lederna känns liksom svullna nästan. Men så blir det om man trilskas med tusentals mappar i några dagar. Hua. Imorgon har jag dock jobbat in så jag ska sluta redan vid lunch. Nice. Kanske blir lite sovmorgon på fredag också. Eller typ tio minuter längre i alla fall.

Vi hade en intressant diskussion idag när en av oss sa att ordet katt i plural är kattor, medan någon annan sa att det inte alls heter kattor utan katter. Jag slog upp det när jag kom hem och insåg att ordet kattor är plural av ordet katta som innebär honkatt. Böjningen blir således som följer: katta, kattan, kattor. Jämför med ordet katt: katt, katten, katter. Nu när man läst ordet flera gånger börjar man ju till och med undra om det verkligen heter katt. Katt? Nä, det låter helt obegripligt.

Apropå obegripligt; undrar om det bara är jag som känner mig som en idiot när jag ska tugga tuggummi? Det är alltså inte själva tuggandet som är problemet, vilket man kanske kan tro då somliga "inte kan tugga bubbelgum och gå på en gång" (vet ni vilken låt det är?). Det är själva förpackningen som jag går bet på. De där med zip-låsen alltså. Jag drar vid markeringen för att öppna och komma åt ziplåset, men jag drar alltid av för mycket av plasten så att jag inte får något tag i själva påsen utan bara håller i låset vilket gör det nästintill omöjligt att öppna. Börjar seriöst att tvivla på mina skills inom jobbsökeriet. Vad kan man möjligen vara behjälplig med om man inte ens kan öppna en påse tuggummi med ziplås? Worthless, I say.

Är lite seg ikväll och känner att jag skulle behövt Helge Skoog som speaker (a la Halv åtta hos mig) i mitt liv just nu för att hålla tempot uppe. Hon går från soffan till skrivbordet. Sätter hon sig ner? Ja, det gör hon! Blir det till att ta upp ryskaböckerna ikväll månne? Jajamänsan, så ska det se ut! Snyggt! Ikväll har jag dock sökt ett jobb (på högskolan?!) och sen ska jag söka ett till som ligger i Hudiksvall. Ja, ja. Man får väl pendla. Om man nu får jobbet. Let's hope att anställningsintervjun inte går ut på att bjussa någon på tuggummi. Ska göra lite ryska ikväll också för jag tänkte hinna med att göra allt inför nästa seminarium innan helgen, så man får vara riktigt ledig. Känna på hur folk som arbetar på veckorna har det. När man pluggar är man ju aldrig ledig. Jag menar, aldrig. Alltid finns det något att göra inför nästa uppgift eller lektion. It sucks big time, I tell you. Men men, smart blir man ju. Tyvärr ingår intehögskolepoängskursen Wrigley's Extra Melon Flavoured sugarfree gum 100hp i min fil.kand. examen. Ska sluta att obsessa över detta tuggummi, men vad fan, man blir ju förbannad. Man säger: "Jaha, och hur är det tänkt att gamla skröppliga tanter och farbröder ska få upp en sån här förpackning?", som om man egentligen bryr sig. Jag vill ju bara ha ett tuggummi själv och lyckas inte ens med det. Går och tar en macka istället. Nyttigare. Och godare. Och... äh, vem fan försöker jag lura? Jag klippte upp tuggummipåsen.


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar