fredag 1 oktober 2010

Första oktober - dag sextioett

När vi cyklade hem från Willys såg vi en polisbil mitt i vägen vid rödlysena och den hade saftblandarna på. Oj! tänker man. Vad kan nu ha hänt? Var det inte en svart Cheva-van som kastat ut ett mycket suspekt föremål mitt på vägen? Ett vapen? Jo, minsann, det måste det nog vara. Varför skulle annars polisen stå med bilen mitt vid rödlyset och blinka? Var det inte en Smith & Wesson med .347 Magnum kaliber? Och var den inte omisskänneligt lik den revolver som sköt (mot) makarna Palme en kylig februarinatt för snart tjugofem år sedan? Jo, banne mej på min ära.

kunde det ju varit, menar jag. Det var dock helt enkelt så att det var en bil som fått soppatorsk eller av annan okänd anledning (förmodligen ingenting som har med Mockfjärdsrevolvern eller något annat vapen att göra) stannat mitt vid rödlysena. Så kan det vara. Men lite spänning måste man väl få unna sig en sådan här fredag?

Jobbchansen var som vanligt snabbt avklarad trots att jag smilade in mig hos någon på ett kontorsmöbel-varuhus och lämnade mitt CV där. Frågade också om mina papper till försäkringskassan, och jag behöver inte be han på bibblan att skriva på dem första dagen. Skönt.

Sambon frågade även lärlingspersonen som stod där idag (inte samma karl han pratat med nyligen dock) och han påstod att lärlingsplatsen bara fått ett tiotal sökande. Jaha. Först var det liksom "Uj, uj, uj, du kommer aaaaldrig att ha en chans, eftersom det är så många som har sökt". Men ja, ja. Tyvärr har de inte hört av sig idag heller. Trots detta ska vi gå och köpa pizza nu strax. Jag menar, att köpa hem pizza är ju inte att gå ut och äta. Därför kan man göra så, har vi kommit fram till.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar