tisdag 12 oktober 2010

Tolfte oktober - dag sjuttiotvå

Gick upp tidigt (ja, sju är tidigt enligt mig) och cyklade iväg och fick med mig praktikpappret därifrån. Jag får börja imorgon klockan åtta. Eller "runt åtta, före eller efter, som du vill", sa hon. Vet inte om hon ville vara snäll första dagen eller om det är lite flex-arbetstider. Vi får väl se.

Jag cyklade hem. Gick och lade mig och sov någon timma till eftersom både jag och sambon var helt slut i huvudena igår kväll. Gick upp igen, gick till Ung-Ams och skulle träffa Charlotta, så som hon sagt. Jag kommer dit, frågar efter henne, men blir påstressad av yngre manlig arbetsförmedlare som så gärna (nja..) kan ta mitt papper istället. Jag skriver på det sista och frågar hur det funkar med Lyft-platser med läkartider (eftersom jag har en inbokad nästnästa vecka) och jobbchansen-ledigt. Han tror att man får ledigt bara man pratar med handledaren. Det är ju på 75% så jag ska ju ha en dag ledigt i veckan att ha jobbsök på. Jag får väl höra med dem imorgon vad de säger och om jag får välja dag själv. Förhoppningsvis får jag väl det.

Alldeles nyss ringde de från rekryteringsfirman som kontaktade mig för några veckor sedan. Jag mejlade imorse och frågade om de hade anställt något redan på det jobbet. Han ringde och berättade att "kunden gått vidare med annan sökande" men hade å andra sidan inte stängt dörrarna för de andra (det vill säga mig). Men det låter ju som att det redan är klart, så det är bara att bryta ihop och gå vidare i livet. Känns ju jävligt sugigt eftersom det var det enda seriösa jobbet jag hade på lut nu. Eller seriöst och seriöst, det var det enda, till och med. Skit, rent ut sagt.

Inte har jag sökt några kurser till våren heller än. Hittar inga. Jo, en har jag hittat som handlar om hur man skriver små krönikor eller texter på beställning. Det var bara 7,5 hp. Vi har sagt nu att om inte sambon får lärlingsplatsen och jag inte har något till efter jul så lär vi ansöka hos soc. Det är ju fan samma pengar som går runt runt ändå och man kan ju inte ta studielån hela livet bara för att kunna leva. Det är ju sjukt. Men. Ja. Så har vi gjort hittills och det har ju funkat bra, men när man börjar bli så desperat efter CSN att man tänker söka kursen Harry Potter och hans världar när man inte ens gillar Harry Potter, då har det fan gått för långt anser jag. Skulle dock kunna tänka mig att läsa Krimininologi på 30 hp. Han den gamla riskpolischefen (överkammaren, ni vet!) som sitter och snackar med Hasse Aro på Efterlyst - han borde väl gå i pension snart även från det eller trilla av pinn eller så. Då kan jag sitta där och spekulera. TV3. Det är nog bra betalt där. Och kändis blir man liksom på köpet så man får gå på premiärer och sådant där det finns snittar och gratis champagne. Man lär ju inte svälta eller törsta till döds direkt. (Bindefeldt: call me later). Kanske man får lite gratis kläder också. Inte skulle jag dö av en ny stass varje helg. (Lars Wallin: call me later).

Nä, men om man kanske skulle ta och gå ut i solen då. Kallt men soligt är det och det vore bra att få tankarna på annat håll. Har ont i magen som vanligt, men det är ju liksom en tradition vid det här laget. Vissa har MS, PMS eller ADHD - jag kallar min åkomma AMS. (Dr Åsa: call me later).


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar