onsdag 6 oktober 2010

Sjätte oktober - dag sextiosex

Hade grymt ont i knäet inatt och sov lika bekvämt som en hord lejon i en Toyota Yaris. Och ni som aldrig har suttit i en Toyota Yaris någongång: det funkar bra när man är 1,60 men kanske inte 1,85 om jag säger så. Jodå, det gör det visst. Den ser liten ut men är som en stor Cheva-van när man öppnar dörren och kliver in.

Trodde att jag skulle stanna inne hela dagen men masade mig iväg till Ö&B för att kolla om de hade Pyrex till blomflugorna. Gud, vad omtänksamt tänker ni nu. Att hon går och handlar till sina blomflugor. Nu är det alltså så att Pyrex ska ta död på dom, inget annat. Korrekt skrivet kanske i så fall vore: Pyrex mot blomflugorna. Tyvärr hade de inget. Inte ens på Interflora ville de veta av det. De envisades med att jag nog hade bananflugor från ett fruktfat. Jaha, sa jag. Det är ju jävligt märkligt eftersom jag varken äger fruktfat eller tillhörande frukt. Sambon kom sedan på den ljusblå idén att flugorna kanske tror att vårt pengaträd (ja, växten heter så) är ett bananträd. Så små som dom är är det ju inte konstigt om de inte har intelligens nog att vara medlem i Mensa direkt.

Sedan har min dag bestått i att skriva ut nya papper till ryskan plus att jag sov en timme också. Trodde att knät kanske skulle gilla det, men med tanke på hur det känns just nu gjorde det varken till eller från.

Nu ska jag försöka göra lite ryska för morgondagen ska spenderas med en barndomsvän som kommer på besök. Trevligt!
Strax kommer också sambons bror som ska övernatta här på väg till Stockholm. Trevligt. Igen.

Jag ska nog ta mig i kragen och kolla på Halv åtta hos mig som jag inte ser annars än om teven råkar stå på och jag inte ska titta. Men Helge Skoog är ju så jävla rolig. Hans speakerröst gör ju verkligen hela programmet! Eller ja, det är ju hela programmet, i och för sig.

Imorgon måste jag ringa handledaren och höra vart vi ska mötas på måndag. Spännande. Hoppas han är trevlig. Annars får jag nog fasen köra på mitt kulturbroschlammullskofte-experiment och skjuta ner glasögonen på nästan och se allmänt sur och snipig ut. Det låter bra. Det är ju som man i barndomen föreställde sig bibliotekarier. Sura och ohjälpsamma. Sen kan det ha något att göra med att jag, av en bibliotekarie, blev beskylld för att ha osunt inflytande på dennes dotter då hon valde att inte konfirmera sig. Jahapp. I och för sig vad det ju inte bibliotekarie-yrkets fel, utan problemet hon förmodligen hade i sin encephalon. Det betyder hjärna på grekiska. Men det kanske har givit mig men för livet. Dock har jag nu en vän som utbildar sig till bibliotekarie som är trevlig. Kanske kan detta bota mig? Jag hoppas på det. Dr. Drew säger att det inte är bra för hälsan och psyket att gå och bära på sådana här gamla trauman. Annars får jag väl ta saken i egna händer och vifta mitt lånekort som vit flagg.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar