torsdag 7 oktober 2010

Sjunde oktober - dag sextiosju

Fick brev idag från Ams som påminde mig om att jag ska börja på Lyftet på måndag. Vilken tur! Det hade jag ju glömt! Eh?Problemet är att adressen som stod var en helt annat än där Bibblan ligger. I alla fall senast när jag tittade till biblioteket i eftermiddags. För då låg det kvar. Tanken att det kanske ska förflyttas till den adress jag har på mitt papper under helgen känns väl inte sådär troligt, varpå jag försökte nå min handledare. Första gången jag slog numret hamnade jag hos Socialen. Hon lät inte särskilt övertygad när jag försökte berätta att jag slagit fel nummer. Jag hade en vag tanke om att hon säkert var i maskopi med Ams-jäveln som tyckte att socialen var mitt enda alternativ. Men så var icke fallet. Min handledare svarade dock inte heller när jag slog rätt nummer. Får testa imorgon.

Sitter i soffan med mina ryskapapper strödda kring mig. Suck. Ska försöka göra det mesta till nästa veckas seminarium och försöka göra inlämningsuppgiften också, eller åtminstone börja på den.

Imorgon är det Jobbchansen. Spännande. Såg att Kronofogden sökte praktikanter. Låter ännu mera spännande. Eller inte. Jag vet inte faktiskt. Men kan vara intressant. Ska skriva ut något CV i alla fall, så får vi se om de vill ha det.

Idag har varit en mycket trevlig dag i mitt annars så händelselösa liv. Det regnade, tyvärr, men jag hade en mycket mysig dag på stan och hemma här i lägenheten med min bardomskompis som kom på besök. Vi handlade lite, men bara bra saker. Jag köpte en kofta på rea och hon köpte bland annat en jättefin overall till lillbäsen som beräknas komma om fyra veckor. Spännande! Det ska bli så mysigt! Vi försökte också köpa Pyrex eller liknande mot blomflugorna här hemma, men de ville pracka på mig nåt medel som kostade 199 spänn! Forget it, I said. Men det är väldigt drygt, sa hon. Det är du med, ville jag säga. Så illa är det inte med flugorna. Vi kanske kan komma överens. Bara de fäller ner toalocket och torkar upp vattnet nedanför badkaret när de duschat klart.

Justja, missa inte Lyxfällan ikväll, hörrni! Finns inget bättre än att se folk göra bort sig i teve och grina över antika golfklubbor, skotrar och gamla modelltåg. Höhö. Jag vet, jag är ond. Men det gör inget. Jag är snäll och låter min blomflugor leva. Det borde väl gå plus minus noll då?

-Over & out.

1 kommentar: