lördag 18 september 2010

Artonde september - dag fyrtioåtta

Igår kväll tittade vi på Twilight. Den första. Jag hade inte sett den. Sambon hade. Jag tyckte att den var sådär. Liksom lite seg, lite dåliga dialoger och så tar tjejen hela tiden fyra år på sig för att säga någonting. Ja, karln med för den delen. Karln med morgonrufset alltså. Och crazy-ögonen. Inte indianen. Men det är ju i alla fall inte konstigt att karln (crazyögonmorgonrufset) inte är så sugen på tjejen. Jag menar hon ser ju inte direkt ut att innehålla a whole lotta blod.

Innehållsdeklaration Kristen Stewart
% RDI (rekommenderat dagligt intag)

Fett: 0.01% (hon fryser nog säkert ihjäl om vintern så lite underhudsfett som den människan lär ha)
Socker: 10% (hyfsat snygg är hon ju)
Natrium: 5% (hon är ju inte alltid söt. Hon är ganska sur och vrång ibland också. Men det finns ju inget ämne som heter "vrång" så får jämställa detta med salt istället)
Blod: 0.0000000......% (fatta hur blek hon är?!)
Uhumtittaåtsidanochhimlamedögonen: 84,99% (hon kan ju inte svara rakt på en enda jävla fråga utan att typ himla med ögonen och säga "uhum")

Hur som helst. Nu när man sett den första måste man ju fortsätta och se de andra. Bara för att få det gjort, liksom. Känns sådär. Sambon tvingade mig att se Harry Potter. Allihopa. En varje kväll. Jag somnade före slutet på alla. Sen skulle vi gå på bio och se den nya. Den var den enda jag inte somnade på. Det blir en så dyr tupplur när man betalat 110 spänn för filmen.

Annars händer det inte så mycket. Imorse hjälpte vi en kompis att flytta. Nu har jag gjort ryskaläxan och ska börja på nästa veckas grejer. Men först ska vi ta en promenad och sen på vägen hem gå förbi godisaffären. Det får man faktiskt. Det har det stått i någon viktig bok. Eller kanske ett viktigt dokument eller bestämts på något viktigt möte. Paris-fördragen? Warszawapakten? Jag är ganska säker på att jag har NATO på min sida, either way.

Imorgon är det valdax. Spännande. Hoppas innerligt att de kör valvakan på någon PLAY-kanal så vi inte missar hela spänningen. Annars får vi väl sitta och titta på Kanal 5-play och Ullared där Ola-Conny (for real?!) och Morgan ska ut på galej eller något annat lika spännande. Det är ju också ett tidsfördriv. Kanske till och med bättre än att tvingas se SD komma in i riksdagen?

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar