torsdag 23 september 2010

Tjugotredje september - dag femtiotre

Mötet gick väl sådär. Bättre än förväntat kanske. Han kände igen mig när jag kom dit.
Han: Var inte du här förut?
Jag: Jo för några veckor sedan.
Han: Du valde kultur och fritid, va?
Jag: Nej EDV.
Han: Ja just ja. Synd. Den platsen är borta nu.

Jahapp, tänkte jag, då får jag väl stå i tio veckor som mattant på Polhemsskolan eller nåt. Det fick jag inte. Det fanns inga platser som skolmåltidsbiträde. Dock fanns fyra platser på biblioteket där man ska chipmärka om böcker och göra i ordning inför något nytt system. Gymnasiekompetens, läskunnig och IT-kunskap var kriterierna. Yes, sa jag. Så nu ska jag och fyra till förmodligen börja där 11 oktober och vara där till 17 december. 20-21 december ska vi sedan ha jobbsökaraktiviteter uppe på UC (utvecklingscentra) och likadant halva första veckan i januari och hela andra veckan. Spännande. Skriva CV och sådana saker. Borde inte folk redan ha ett CV? Annars är det ju inte så jävla konstigt att de inte får något jobb. Men vem är jag att döma. Jag har ju ett CV och har jag nått jobb? Nä, just det.

Hoppas dock mycket på klädbutiksjobbet just nu. Och på sambons lärlingsplats. Hoppas verkligen att de hör av sig imorgon. Hoppas hoppas.

Nyss ringde vår hyresvärd på och undrade om vi behövde lite färg eftersom vi skrivit och ville ha lite vit färg till hallen. Han sprang ner i källarn och kom upp med både väggfärg och takfärg så i helgen ska här målas. Han är nog säkert en av de bästa värdarna. Trevlig och aldrig några problem.

Blir heller ingen visning ikväll. Skönt. Hon jag skulle åka med hade lite annat att göra och jag stannar gärna hemma och försöker plugga av min ryska lite. Synd bara att lärar-människan inte lägger ut saker i förtid för då skulle man ju kunna ligga ett par veckor framför hela tiden. Men men.

Bara för att jävlas har också MediaMarkt en 40 tums LCD teve för 4990 typ nu. Vi har fan inte råd, men man kunde betala av den på 166 kronor i 30 månader räntefritt. Det är ju ganska soft. Men å andra sidan har det gått förvånansvärt bra utan television, så jag funderar nog på om vi faktiskt ska vänta med att köpa en. I alla fall tills vi vet vad vi har för inkomster i höst/vinter. Känns liksom bäst och mest vuxet.

Nu blir det ryskauppgift och kanske ska man hinna med att läsa lite i en normal bok också. Läser just nu Kajsa Ingemarssons Bara vanligt vatten. Har läst några böcker av henne tidiare och så nyligen Kajsas värld som jag tyckte var helt splendid. Gillar Martina Haag-stilen. Inte för att hon var först med den stilen, men hon är den jag läst mest av, därav jämför jag alla med henne.

Idag blir det köttfärssås och spagetti. Sådär lagom kul mat, dock god, men som jag hörde någon som sa: Det duger att skicka til arslet. No further questions.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar