lördag 25 september 2010

Tjugofemte september - dag femtiofem, del 2

Uppdatering klockan 22.20

Kvällens...

Inspiration: cirkus 15%.

Humor: 20%, give or take. Hur dålig eller bra den är kan jag ej svara på. Under tiden som nedanstående film tittades på, kom många mer eller mindre seriösa skämt angående "karln" som tydligen aldrig kan bli förkyld eftersom han envisas med att gå ut utan tröja. Inget som kan återges här, så jag säger som man brukar göra när det egentligen, förmodligen inte var så roligt so man själv tyckte att det var: You just had to be there.

Twilight: 30%. Otroligt, tänker ni. Inte speciellt, säger jag. Efter cirka 2h med ännu en Twilight-film kan man inte annat än höja den procenten för idag. Dock är min recension ännu ett: "Mjaae...". Inte fullt övertygad än.

Trötthet: 10%. Konstigt nog inte mer trött än jag är. Sov länge, målat tre (mindre) väggar vita och det har regnat hela dagen nonstop. Ändå känns det som om jag åtminstone skulle kunna gå en 5km promenad utan att falla död ner.

Soundtrack: 25%. Joni Mitchells Magdalene Laundries fast med Christy Moore och Declan Sinnott. I just love it. Så härligt också att han bara säger "I'll go ahead and you join me later" när Declan måste stämma sin gitarr.


Morgondagen bjuder nog på en heldag med ryska. Vi ska snart ha tenta och jag är inte med på noterna så att säga. Men en gör så gott en kan. Förhoppningsvis regnar det inte, så man kan ta en långpromenad också. Alltså inte på tentan, utan imorgon. Så får man tänka att det åtminstone är en dag mindre till sambons förmodade besked om lärlingsplatsen. Kom igen nu.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar