tisdag 7 september 2010

Sjunde september - dag trettiosju, del 2

Godafton!
Har just kommit hem från vår andra 5 km-runda. Det är skönt att gå på kvällen när det är mörkt och lite disigt. Två kaniner såg vi! Trevligt.

Ja just det. Vecka 37 skulle jag ju få börja på praktiken. Eh. Kom på att det inte alls är två veckor dit - det är ju på måndag! Säger man inte "du kan börja på måndag" istället för "du kan börja vecka 37" i så fall? Mierda, liksom. Hur som helst fick jag prata med en av ungdomsarbetsförmedlarna och förklarade saken. Hon tyckte att vi ska skjuta upp min Lyft-praktik till 23 september och har jag inte hört något från mina andra platser får jag återigen gå på ett möte (som igår) och ta det som finns. I princip så får jag ta något bara för att ta något. Känns ju entusiastiskt. Och inspirerande framförallt! Jag har alltså en tidsfrist på två veckor ungefär. Kvinnan jag pratade med där sa att hon minsann inte hade en aning om att det finns besämmelser på att man bara ska söka en Lyft-plats i taget. Suck. Jag blir personlighetskluven snart. Jag fattar inget. De fattar inget. Jag blir sur. De blir sura. Moment 22.

Men, min coach ska i alla fall försöka kolla upp mina ansökningar så fort som möjligt och höra av sig till mig. Jag mejlade karln och sa att de på Ams skulle höra av sig och så förklarade jag lite snabbt. Han lär ju vara jublande glad. Som igår ungefär. Men vem vet, det kanske är hans normala tillstånd?

Ryskan gick hyfsat idag förutom att vårt internet-helvete beslutade sig för att lägga ner precis när jag skulle prata. Kul. "Ursäkta, mitt internet dog preciiiiis när jag skulle läsa en dialog på ryska högt." Ha! Vilken dålig ursäkt. Men men, som jag sa till läraren: "I'll kill the Internet guys!". Något irriterande. Sen var det en icke-svensk med på lektionen så läraren blev tvungen att prata engelska idag, då kunde det låta så här: "Yes, and, yes, and....the substantive here and the adjective there. These meningars will be like this something.". Skönt att höra att det inte bara är min engelska som är på nedgång. Stackars osvenska sate som bara satt där som ett frågetecken och ba: "Substantive?".

Ja herregud. Nu ska jag packa ihop mina ryska-grejer och flytta in till vardagsrummet från sovrummet. Eftersom avsaknaden av teve gör att vi missar allt som public service och kommersiella kanaler har att erbjuda får det nog kanske ändå bli lite TV4-play och Idol. Alltid härligt att se hur de gör bort sig. Vi brukar bara se de första veckorna när idioterna är med, för sen blir det ju tråkigt. Har ni sett det här förresten? Lite långt klipp men lugnt värt att titta på:

Två idioter på X-Factor.
Kolla reaktionen vid 4:50. Priceless!

Jämför med detta:

Little Britain - Vicky Pollard




-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar