tisdag 28 september 2010

Tjugoåttonde september - dag femtioåtta, del 2

Har just suttit i skräddarställning under ett helt rysk-seminarium. Aj. Det blir ju så när man liksom sitter i sängen. Man kan ju inte sitta med benen utsträckta för där ligger ju alla viktiga papper och viktigar (?) sig. Hur som helst. Läraren var lite bättre idag efter mitt milslånga mejl om att hon tror att vi är så pass duktiga att vi skulle kunna läsa Dostojevskij på originalspråket. Det roliga är att hon är så himla rakt på. När man säger något, så blir det fel, så svarar hon inte typ "Mmh. Njaee, det var inte riktigt rätt", utan hon säger rakt på "Nej det var fel!". Haha. Idag sa jag något som lät knasigt i hennes ryskmodersmålsöron och då sa hon helt rakt på sak "Nej. Men jaha, det var ju kanske bra i alla fall". Jag höll på att skratta ihjäl mig. Tur att jag tryckte av mikrofonen först.

Så idag upptäckte jag att hon använder ordet "tydligen" jätteofta och jättefel i sammanhang. Det roligaste var när hon hade pratat om tentan vi ska ha på torsdag och att vi nu skulle gå igenom lite repetition inför den. Då säger människan: "Jaha, då ska vi gå igenom lite saker som ni tydligen ska ha på er tenta". Ha! Det lät verkligen så här:

Jaha, skiter väl jag i, men jag har hört någonstans through the grapevine att ni tydligen ska ha en tenta men det bryr väl fan inte jag mig om, men jag säger bara att jag hört det - inget annat.

Inget telefonsamtal idag heller. Kanske imorgon. Förhoppningsvis imorgon. För våra själars skull. Fatta att karln gått omkring i över två veckor snart och bara väntat. Jag skulle gått upp i limningen (eller börjat sniffa lim?) om det hade varit jag. Duktig är han att hålla sig i schack.

Nu blir det lite te och macka! Wish us luck med telefonsamtalet imorgon (för nu har vi ju bestämt att det blir då, eller hur?)!

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar