onsdag 1 september 2010

Första september - dag trettioett, del 2

Men herregud! Såg just att jag döpt det förra inlägget helt galet till dag trettio när det är trettioförsta dagen. Ja man blir lite så här när man inte har något att göra om dagarna som arbetslös. Hur som helst har jag haft en jäkla massa att göra idag. Eller jag har givit mig själv en massa att göra. Vi hann på Erikshjälpen också. Och köpt färg har vi gjort och roller och några penslar och så målartvätt. Man är ju en liten mes! Hon på färghandeln tyckte vi skulle använda målartvätt före vi målar så att det verkligen är rent och sådär. Då blir man lite: "Njaae, behöver vi verkligen det?". Mejlade till den allsmäktige fadern, det vill säga min pappa, och han vidarebefodrade mejlet till sin kusin som i sin tur är målare. Då vi hann gå iväg till sosse-minglet innan han svarat tog vi det säkra före det osäkra och köpte målartvätt på Clas Ohlsson. När jag nu kom hem hade han svarat: "Kör med Ajax och vatten då blir det rent". Ja, ja. Plus att vi köpte någon slags tvätt man ska använda speciella dukar till - som vi inte köpte. Dock borde det funka med en vanlig handduk tycker jag. Vi får testa. Det kan inte bli sämre än det ser ut nu känns det som. Haha. Red-light district no more, I say. Kanske ska vi måla om redan imorgon! Kul kul!

Ja, tillbaka till sosse-minglet. Vi kom dit kvart i sex när det ska börja prick och vi är ensamma därutanför. Lite läskigt att gå in så vi väntar tills det kommer några till, två minuter över sex. Massa god förtäring i form av skagensnittar, honungsmelon och päron med brieost och läsk. Härligt! Pratade med en kille som är "running for" riksdagen och bestämde mig också att det är honom jag tänker lägga min röst på. Han hade mycket bra åsikter och var så medveten om miljöpolitiken. Det är bra! Han jobbade även inom miljö, så han kan ju mycket. Kändes väldigt bra allting, kanske utom att vi blev halvt påtvingade att smsa och bli medlemmar i SSU, vilket vi gjorde. Inte för att det var något negativt med det - tvärtom - men de verkar ha fått för sig att vi ville vara med och jobba mycket inför valet. Hm. Men men. Hon var väldigt bra att prata för sig, rekryterar-tjejen. Det var ett mycket intressant initiativ att bjuda in oss unga väljare men som vanligt så fort det ordnas något så kommer det bara typ en handfull. Dock får ju var och en råda över sig själva och jag tycker i alla fall att det känns bra att ha engagerat sig och att man kan stå för det man röstar på. Det behöver ju inte heller vara svårare än att kanske hitta någon fråga som man tycker är intressant och sedan kolla upp vad alla partierna har för åsikt om just den frågan. Det kanske tar max 30 minuter egentligen om man bara intresserar sig för en fråga. Det är ju bra förstås om man vill lite mer än så, men jag menar, rent principiellt behöver det inte vara krångligare.

_________________________

Imorgon ska jag och sambon försöka leta platsen där mitt Lyft-möte ska vara på måndag. Känns lite nervöst att gå dit, hela dagen dessutom, mellan 10-15. Vad fan ska vi göra liksom? Kommer de bara att ge mig någon jävla praktikplats eller får jag vara med och välja själv? Och när börjar jag? Redan samma vecka eller är det något dröjsmål? Ja, herregud. Fick i alla fall papper från Försäkringskassan idag om att anmäla mitt kontonummer tills dess då alla stålar kommer rulla in nästa månad.

Apropå stålar. Här kommer Dagens schlager med LT United som förmodligen gjorde en jävla massa stålar på den här låten. Eller möjligen, gjorde av med en jävla massa stålar med det här framträdandet. Eller mer troligt, skulle behövt en jävla massa stålar till det här framträdandet för att få det att över huvud taget se annat än skit ut. Inte nog med att gruppnamnet låter som ett korplag med avdankade, femtioåriga forwards, utan de ser ut som fotbollsdomare - alternativt tränare - som försökt klätt upp sig inför någon gala eller liknande, och misslyckats. Deras låt känns ju också mindre intelligent än valfri låt från Bajen-klacken. Tror också att klackens hejarramsor skapar större entusiasm än denna låt gjorde i något av alla de medverkande länderna. Förutom i Litauen då förmodligen. Eller så är det sex stycken krigsförbrytare som de valt att skicka ut mitt i skottlinjen med den här jävla låten. Spö skulle de ha! Deras uppmaning att "vote for the winners" gick ju i alla fall hem i stugorna, eftersom Finland tog hem segern för första gången. Det sjuka i kråksången är att vi skickade Carola och hon kom femma. De här kom sexa. SEXA! Helt bisarrt. Det måste ju varit på ren jävelskap som folk röstade.

LT United - We are the winners

Notera även runt 1:30 att Litauens svar på en av Rongedalbröderna (alternativt Lasse Kronér eller Fredrik Reinfeldt) som gått upp en sisådär 30 kg, tappar greppet totalt. Fiol må vara farliga grejer men någon kanske borde tagit tillfället i akt och även varnat Rongedal-Kronér-Reinfeldt för amfetamin eftersom han tydligen inte visste det. Det är sånt här de borde visa i förebyggande syfte mot droger i skolorna.

Detta var så illa att jag tror jag måste avsluta med, i mitt tycke, en av de bästa låtarna (tillsammans med Finland, Armenien och Norge) från detta år - 2006, för att ni inte ska somna aggressiva inatt. Här kommer den, tack och lov blev det en tredjeplacering för Hari Mata Hari och låten Lejla från Bosnien-Hercegovina. Just splendid! Håll till godo!
-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar