tisdag 7 september 2010

Sjunde september - dag trettiosju, del 1

Jahapp. Ställde klockan på 8 men var så förbannad och irriterad på alarmet att jag vägrade kliva upp. Gick vår 5 km-runda klockan halv elva istället. Gick ju lika bra det.

Min coach ringde imorse - tro det eller ej! Hon levde. Lät det som i alla fall. Jo, ganska säker är jag. Jag berättade för henne att de Lyft-platser hon sökt åt mig internt inte finns registrerade i min journal och hon kläcker då ur sig att "Ja man får visst bara söka en plats i taget och sedan söka nästa när man fått avslag på den förra och nu har ju du sökt fyra samtidigt." Eh? Jaha, kunde ingen sagt det i så fall? De går på en och säger att man ska söka alla platser man hittar vare sig det gäller riktiga jobb eller praktik så hur tusan ska man kunna veta att det är någon skillnad på Lyftet? Sen påminde hon mig om att det bara är en vecka kvar på vår coachtid, och hon vill så gärna få ut mig i jobb. Vad tror hon att jag vill då? Inte sitta och rulla tummarna över en kopp kaffe i alla fall. Ja, ja. Vi skulle höras nästa vecka per telefon så får vi väl något slags avslut.

Sen ringde jäkeln från mötet igår. Han hade fått svar från min praktikplats som ville att jag ska börja vecka 37, alltså om typ två veckor. Jaha. Jag fick komma och hälsa på tidigare om jag ville. Jag sa som det var att jag har pratat med Ams om platser jag tidigare sökt och att jag skulle höra med dem idag.
Han: Jaha, för jag har pratat med cheferna som sitter över Ams och de säger att det här är prioritet nummer ett för er!
Jävla skithög. Ungefär som om jag försöker slippa undan. Det är ju tvärtom! Jag vill bara förvissa mig om att praktikplatsen kan ge mig något och något jag kan ta med mig i framtiden. Jag skulle höra av mig till karln i eftermiddag när jag vet hur det blir. Jippie. Verkligen något att se fram emot!

Har försökt ringa ungdomsarbetsförmedlaren nu men han skulle återkomma efter något möte om en stund, så får väl testa att ringa då istället. Hoppas inte jag behöver springa dit och prata med dom, för jag har kommit efter lite i ryska-plugget. Men men. Det är ju som det är med de ryska prefixerade rörelseverben (?). Eh. Ikväll har jag lektion klockan 18 så vi får väl se hur det går.

Man får ju magsår för mindre. Att tjafsa med Ams och trams och hit och dit tar sån tid att man knappt har tid att söka jobb! Ironiskt, eller hur! Och sen ska man alltså jobba 40 h/vecka och söka jobb samtidigt. Så säger de att "jobb alltid går först! Det är prio ett". Jaha. Det verkar tamejfan inte så.

Nä, nu ska jag sluta negga och försöka pigga upp mig med lite kalaspuffar och mjölk. Det inte världen ger i positivitet får man ta av socker- och honungsdragerade vetepuffar. Tror det var Goethe som sa det. Jo, så var det nog.

Det här poppar jag idag:
Pat Monahan - Her Eyes
Dagens fundering: vilket hundras är han lik, Pat? Han ser lite ledsen ut liksom. Kan ju vara för att han är lite ledsen att jag just sa att jag tycker han ser ut som en byracka. Men sjunger bra gör han karln.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar