måndag 27 september 2010

Tjugosjunde september - dag femtiosju, del 2

Min coach ringde i eftermiddags. Hon skulle ju ringt för länge sen och sagt hejdå, eftersom vår tid är slut nu. Men men. Hon ringde idag och tipsade om ett hotell som ska öppna på fredag här i stan och sa att de kanske söker folk. Skickade in en intresseanmälan om det, så vi får väl se. Har försökt i alla fall.

Kollat på Ullared också. Ola-Conny och Morgan grillade i lugn och ro. De är ju så sävliga så att en buddhistmunk skulle få ADHD bara av att fika tillsammans med dem i fem minuter. Det var också en läskig trio damer, som var systrar, från Hofors där och handlade. Den ena var sjukt arg och svor hela tiden. Jag blev lite rädd. Hofors är trots allt inte så långt härifrån.

Fortfarande ingenting om lärlingsplatsen. Lärlingsmannen sa att han inte hört någonting från företaget men att de skulle pratas vid den här veckan, så det blir klart åtminstone den här veckan. Nu börjar vi bli otåliga. Haha, sambon sa något idag om att Gud kunde väl vara lite shysst, men att det nog berodde på om han har humor eller inte. Gud alltså. Annars är vi nog rätt körda. Det visar sig så småningom.

Vi var ju hyfsat säkra på att de borde hört av sig idag så vi hade (grattis/tröst)pizzan på lut, men eftersom det blev lite intiklimax så blev det idag (för mig) nyponsoppa med gott bröd som vi köpte idag: osötat lantbröd med havsalt. Jättegott med kalkon och tomat på. Man blir liksom inte så hungrig av att inte göra så mycket om dagarna. Men, man hungrar ju i alla fall inte när det finns mat i kylen och frysen om man så skulle behöva.

Har suttit länge med repetitionsuppgifter till ryskan och tycker att det går hyfsat. Hoppas bara att jag har rätt, eftersom vi inte fått facit till uppgifterna ännu. Kanske har alla fel, vad vet jag. Men det känns hyfsat nu. Det är ju bra.

Nu blir det lite mer ryska innan man knoppar in för natten. Ska dubbelkolla att jag låste dörren. Vill inte ha oväntat besök av Hofors-damen mitt i natta.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar