onsdag 8 september 2010

Åttonde september - dag trettioåtta

Sagan fortsätter. Kapitel trettioåtta: Ams ger mig magsår.
Min coach ringer idag och hör hur det gått med allt och säger då också att hon pratat med personen som är ansvarig för Lyftet och att denne har lämnat in alla intresselappar om Polisen men att hon inte visste om jag var med. Nähä? Coachen gav henne mina uppgifter. Coachen kan inte heller se om jag är registrerad på Migrationsverket. Hon säger då att hon tycker att jag ska börja på min praktikplats på måndag och söka ny plats under tiden. Jag berättar då att vi ska ju jobba 40 h/vecka och att jag inte vet när tusiken jag ska ha tid till det.
Coach: Va? Det är ju på 75%!
Jag: Nej. Han sa klart och tydligt att vi, i princip, ska strunta i att söka jobb under tio veckor och sen söka utav helvete i 10 dagar efteråt.
Coach: Nej nu förstår jag inte. Jag blir förbannad. Såhär ska det ju inte vara! Jag ringer upp dig snart.

När hon sen ringer upp visar det sig som jag förut sa att vi inte får den "lyxen" att ha tid avsatt för jobbsök. Dock, säger coachen, "får du om arbetsplatsen tillåter, och har dator och telefon, söka jobb på arbetstid". What? Jag kan väl inte stövla in där och kräva att få sitta med deras kontorsutrustning och söka andra jobb? Ja herregud. Sen säger hon att hon inte tror jag kommer få mina platser ändå för det är så många som sökt så hon tycker att jag ska börja på måndag som först var bestämt. Jaha. Kul att ha någon som tror på en. Då var klockan halv tre och jag skulle få tag i Ams-människan som igår bestämde sig för att skjuta upp min praktik och be henne ta tillbaka det, plus ringa karln från mötet i måndags och sen ringa arbetsgivaren och fråga hur allt ska gå till. Ams-människan var borta, fick prata med en annan som helt sonika säger att hon tycker att jag bör göra som jag och gårdagsmänniskan kom överens om. Alltså vänta till 23 september. Happ. Då säger vi väl så då. Ett magsår på köpet är ju ingen big deal, son Ronald McDonald säkert skulle uttryckt det.

En intressant aspekt är ju det här att iv bara får söka en plats i taget.
Jag frågade min coach idag: Hur vet jag om platserna blivit tillsatta?.
Då svarade hon: Ja det blir dom.
Jag: Ja det förstår jag väl, men hur ska jag veta när en plats är tillsatt och att jag inte fick den och kan söka en ny?
Coachen: Jaaa... jag vet inte.
De bestämmer liksom att vi inte får söka en ny plats förrän vi fått avslag på den andra, men de tänker inte ge några avslag utan bara skita i att höra av sig om han inte får platsen. Hm. Kan bli lite problem där.

Hur som helst. Jag hoppas som fan på butiksjobbet och att de nu gärna ringer innan 23/9. Annars tar jag med glädje emot praktikplatsen på dagsverksamheten. Problemet är ju att den platsen kan vara tagen då och jag får hålla till godo med en plats som gympaläraren på lågstadiet. Inspirerande, is the word.

Har i alla fall lyckats förtidsrösta idag samt gått promenadrundan och storstädat. Tyvärr så lossnade liksom färgen på ena vita väggen (inte den vi målade) när jag tog lite målartvätt eftersom det var så skitig. Har mejlat hyresvärden och frågat om vi kan få lite färg så vi kan måla om allt det vita i hallen för det är nog inte gjort sedan Erlander ledde riket. Kanske till och med på Per-Albins tid. Skitigt var tapeten, either way.

Nu ska jag försöka ta tag i ryskan som jag just nu inte förstår mycket av. Ska hoppa förbi gårdagens uppgifter och börja på nästa veckas istället så kan man kolla tillbaka på de förra uppgifterna när man får tid. Imorgon bitti kommer de och kollar vår internetuppkoppling eftersom den lägger av hela tiden så jag hoppas de hittar något fel. Sen på eftermiddagen ska jag ju på fikadejt med tjejen från mötet i måndags. Spännande. Ännu mer spännande är att jag sprang in på nått Aroma Therapy-ställe när vi var på stan idag och hade röstat. Jag köpte någon ansiktsrengöringsmojs från Rosenserien, på stående fot. Har hört bra om den och hon rekommenderade den det första hon gjorde. Betalade. Kom hem. Tittar på flaskan. Aloe vera. Splendid! Varför ska jag alltid glömma att kolla det?! Jag ska dock testa ändå, för det var ju x antal år sedan jag fick den där allergiska reaktionen och det kan ju alltid ha varit något annat ämne i den produkten. Jag hoppas på det bästa. Det vill säga, inte ett uppsvullnat ansikte by tomorrow morning. Och hur ska jag kunna försvara mig mot tjejen imorgon om jag inte längre är allergisk mot aloe vera? Dagens cliffhanger...

Idag känns allt som en parodi på en dålig film. Därför får ni hålla tillgodo med dessa fabulösa parodier (tyvärr är de kanske roligare när man sett hela filmen Join the Flumeride):

Vi gick en stund i Halmstad, det var juli, det var trångt.
Vi hamnade i Varberg för vi hade gått för långt..


Pincette - Give me your time
Give me your tajajajam - and I'll give mine to you.

Vill man se hur skrämmande likt eller kanske olikt de ovan länkade klippen är kan man gott kolla in Här kommer alla känslorna (på en och samma gång) och Fading like a flower . Dock reserverar jag mig för mothugg om att originalen icke är bättre.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar