söndag 19 september 2010

Nittonde september - dag fyrtionio

Idag är en viktig dag. Kanske den viktigaste i år. Och de närmsta fyra åren. Jag är hoppfull. Rädd. Förväntansfull. Arg. Jag hoppas verkligen att alla har tagit sitt förnuft till fånga och satt sig in i det här valet. Annars kan ni ju alltid få en liten puff här. Jonas Gardell, mina damer och herrar.

Jonas Gardell - Alliansen

Vet inte varför något knepigt har hänt med blogger, men jag kan varken byta typsnitt eller centrera saker här. Eller kan och kan. Det går säkert med nån html-kodning men tror ni jag kan sånt? Jag vill kunna trycka på de här knapparna ovanför inlägget bara. Så fram tills dess att de kommer tillbaka får allt vara vänsterjusterat.

Idag blir det en ryskadag och jag ska försöka göra så mycket som möjligt av tisdagens och kommande uppgifter eftersom man aldrig vet när man ska upp klockan sju och gå till arbetet istället för att snooza till klockan tio. Skämt åsido. Jag vet faktiskt inte hur morgondagens möte i Skutskär ska te sig. Det jag vill veta är: får jag betalt för resorna? Vilka arbetstider gäller? Vad ger det här mig? Vad ger det här dem? Vad leder det här till?

Tror att det kommer bli en sullig dag imorgon med besök på Ams och så förstås mötet på morgonen i Skutskär. Hur som helst kanske de närmsta tio veckorna löser sig imorgon. Det kan ju kanske vara skönt. Att veta vad man ska göra. Det är på två sätt.

Anyhow, nu ska jag sätta igång med ryskan. Update om valet kommer senare ikväll/natt om vi lyckas se vakan på någon PLAY-kanal.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar