torsdag 16 september 2010

Sextonde september - dag fyrtiosex

Har egentligen ingenting nytt att berätta. Sambon och jag är alldeles för uppjagade över att han ska söka en lärlingsplats nu imorgon så vi kan knappt berga (vad fan är det för ord egentligen?) oss. Han ringde till företaget idag och tänkte presentera sig och fråga lite frågor men karln skulle precis ha möte så de bestämde att de skulle talas vid imorgon före lunch. Bra bra. Problemet med såna här grejer bara är att man sätter för höga förhoppningar, men nu tycker vi båda att det borde vara vi som ska ha lite tur så vi kör hårt och hoppas på att detta går vägen.

Jag sökte (ännu) ett suspekt jobb idag. I Skutskär. Av alla ställen, tänker ni. Jag tänker mer såhär:
Jaha, man har bott där i tre år men inte förrän man flyttat därifrån behagar de komma med några platsannoner!

Men grejen var att det bara stod att det var butiksjobb och inte vad det handlade om eller vilken butik det var. Men men, kan ju funka. Kan ju bli jävligt bra till och med.

Imorgon är det återigen Jobbchansen på Ams så vi ska väl dra dit en sväng innan vi ska hem och sambon ringa lärlingsplatsen. Kanske kommer de att ringa mig imorgon och berätta att mina Lyft-platser är körda. Jag säger "att" och inte "om" eftersom jag sätter allt mitt hopp till sambons plats och tror inte att man kan önska två saker samtidigt för då blir det lite mindre önskat på den ena. Inte bra.

Annars har min arbetslösa dag bestått av att ha skrivit på min ryskauppgift och sen lånat massa skivor och filmer på Musikbiblioteket. Det kanske inte var skitsmart med tanke på att jag just nu egentligen borde rensa ut i iTunes eftersom fadern ska försöka formatera om hela datorn åt mig snart. Men jag kan ju i alla fall lyssna på skivorna så vet jag om de är bra eller inte. Det blev mest Christy Moore och Dubliners. Jolly good.

Det har regnat av och till hela dagen men nu är det blåhimmel och solen skiner. Ska nog dra med mig sambon ut på promenad snart. Sen blir det kanske lite Doobidoo på SVTPlay. Hittade faktiskt en teve idag som ska säljas på Mediamarkt på lördag för 4444:-, en 42" Samsung. Problemet är bara att det är en plasma och det är inte kanonbra när vi äger både Wii och Playstation då plasma har en förmåga att nöta ut pixlarna vid sådan användning. Nej, vi får snällt vänta till en LCD kommer på rea. Ska kanske få en teve från en bekant till sambons bror. Kanske får vi ner den hit till oss redan i helgen. Valvaka är ju så mycket bättre på teve än på radio, menar jag.
____________

Det här har jag poppat hela dagen idag. Just splendid!


Uppdatering angående Jobbchans och lärlingsplatser kommer imorgon asap.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar