söndag 19 september 2010

Nittonde september - dag fyrtionio, del 2

Bara som en liten parentes här mitt i valvakan. Peter Jihde. Måste han vara överallt? Det blir liksom:
-Socialdemokraterna......(dramatisk paus)........ ni sitter säkert. Miljöpartiet........(en ännu, om möjligt, längre dramatisk konstpaus)...................... ni.......... hänger löst.


Sambon och jag var ute och gick idag och såg ett plakat från Kristdemokraterna. Jag tror att de ridit lite på dansbandsvågen. Eller läst min blogg och höll med om att det är för lite Freddie & the Dreamers (se gårdagens länk) i politiken. För här är han ju, mina damer och herrar. Mannen, myten, legenden. Göran Borsch. Stefan Hägglund. You know what I mean.



Åter till valvakan. Man får ju inte missa om Hägglund skulle bjuda upp till dans.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar