måndag 13 september 2010

Trettonde september - dag fyrtiotre

Dagen har bestått i att jag lekt researrangör och bokat resa för ett gäng för att se I hetaste laget på Oscars i Stockholm i höst. Blir nog bra.

Har dock hunnit med att göra lite ryska samt haft påhälsning av syster. Teven fick åka med hem till föräldrarna för lagring och vi ringde till MediaMarkt och undrade vad de hade för slags apparater för en billig penning. Då sambon inte gav sitt medgivande till det som fanns, får vi alltså vänta ytterligare på att få avnjuta både A-ekonomi och Cash Cab. Det ena kanske inger en aning mer abstinens än det andra.

Sökte en lärlingsplats idag som jag tänkt söka länge men som fortfarande satt uppe på Ams i fredags. Skrev ett fint brev och skickade iväg till ansvarig för lärlingsplatserna. Inom 6 minuter fick jag svar. "Platsen har tyvärr blivit tillsatt. Förra veckan när jag hade semester". Kul. Inte nog med att han berättar att nån annan fått platsen - han måste liksom berätta att han haft semester också. Rub my face in your betalda semester eftersom du jobbar heltid, gubbtjyv.

Känner desperationen komma krypande när det snart bara är en vecka kvar innan min tidsfrist går ut och praktiken blir ett måste. Vill verkligen ha ett jobb typ nu!

Såg att butiksjobbet jag sökt i "grannstan" tagits bort från deras hemsida. Kul. Funderar på att ringa dit till butiken imorgon och höra mig för om platsen är tillsatt eller om de gör urval nu av ansökningarna. Kan man göra så? Jag vill ju att de ska veta att jag vill ha jobbet och inte har sökt det bara för att Ams sagt åt mig att göra det liksom. Får se hur jag gör. Man vill ju känna själv också att man gjort allt för att få jobbet. Ska nog ringa ändå.

Läste en intressant debattartikel idag men har inte tid att diskutera den. Det får bli imorgon. Rubriken är i alla fall Vuxnas fel att ungdomar ratar Svenssonjobb. Kan bli intressant. Nu måste jag tillbaka till reseplanerandet och ryskan. Ett varmt bad är också välbehövligt. Har ont i axlarna och i huvudet. Jolly good.

Bara för att jag har ont i huvudet måste jag se något roligt, så här får ni! Känsliga personer varnas. Detta är alltså komikern Sarah Silverman som är gäst hos sin pojkvän Jimmy Kimmel och hans "tonight show". Kimmel brukar alltid "påa" Matt Damon men sedan i slutet av programmet säga typ "Sorry, we're out of time" så han fick aldrig vara med.


Jimmy Kimmel svarade då sin (ex)-flickvän och gjorde en egen video och sång tillsammans med Matt Damons bästis Ben Affleck. Enjoy. Notera FedEx-karln. Och alla andra kändisar förstås.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar