onsdag 15 september 2010

Femtonde september - dag fyrtiofem, del 2

Sammanfattning av resten av dagen:
  • Ringde butiken. Han sa att allt i princip var klart redan. Jag tackade för mig. Han sa att han skulle spara ansökningarna. Fet chans.
  • Sambon hittade ett perfekt lärlingsjobb på Ams. Problemet är att han sökt CSN och om han hinner få det innan lärlingsansökningarna går ut måste han skriva ut sig ur Ams och inte ta lärlingsplatsen trots att den leder till jobb. Dock har Ams sagt att de kan ge honom uppskov för att se om han får platsen först, för då avbryter han studierna och CSN och tar lärlingsjobbet istället. Då får antingen jag avbryta min UGA och ta CSN-lån på min ryska eller så får vi försöka leva på våra bidrag fram tills att hans lärlingstid går in i anställning. Jaa, det visar sig. Vi hoppas, hoppas, hoppas i alla fall. Skäggfarbrorn där uppe (eller doktor Haka som Galenskaparna & After Shave kallar honom) borde liksom give us a chance, cut us some slack, give us a break nu tycker vi.
  • Jag gick till Ams som hittade en jättetrevlig ung tjej (vart tusan brukar de gömma undan dem?) som hjälpte mig direkt med att skicka vidare mina frågor till de ansvariga för mina sökta Lyft-platser hos Polisen och Migrationsverket. Måndag är sista dag dessa personer har på sig att höra av sig till mig och berätta om platserna är tillsatta eller ej. Jippie. Är alla redan tillsatta på måndag, kommer jag bli kallad till nytt info-möte om Lyftet nästa vecka och "välja" ny praktikplats. Splendid. Hrm.

Det här uttrycket att man inte kan köpa lycka för pengar, eller att man inte automatiskt blir lycklig av att ha mycket pengar, är något jag tänker på ibland. Det kanske inte betyder allt, men det är ju ändå lite praktiskt. Jag menar; hyran, maten, kläder osv. Jag tror att min devis från och med nu ska bli (från någon artikel med Youssou N'Dour, dock inte herr N'Dour som yttrade detta):

Money doesn't always bring happiness but at least you can be miserable in comfort!


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar