fredag 10 september 2010

Tionde september - dag fyrtio

Varit på Jobbchansen. Det är otroligt med svenskars sätt att bilda kö. De öppnar inte förrän 10 och alla som kommer dit innan ställer sig liksom på rad, så när de öppnar är det en lång kö som ringlar fram över hela trottoaren. Alla skyndar på sina steg, och trängs lite, som boskap på väg till utfodring.

Sambon hörde två handläggare på Ams stå och säga: "Ja gud vad mycket jobb vi har fått in nu. Nu går det bra!". Jaha, och vart var de jobben? De jobb jag såg inkluderade "Strömmingsstekare", "Hästintresserad" och "Eventpersonal torsdag-lördag". När ni hittar drygt 2000 jobb så alla ungdomar som ligger inne i UGAn just nu har fått ett varsitt - då kan ni snacka om "mycket jobb".

Jag hittade en handläggare att fråga om min närvarorapport till Försäkringskassan. Jag hade fyllt i allt rätt som tur var. Så nu väntar man på storkovan.. Hrmpf.

Nä, nu får ni tre roliga klipp såhär på fredagsförmiddagen. Little Britain, it is. Any och Lou. Splendid.

Andy & Lou i djuraffären
You said that all serpents had an aura of evil

Andy & Lou hyr Jane Austen


Andy & Lou på bilioteket
The word "library" is derived from the Latin "librus", meaning "shhhhh!"

Man kanske skulle typ ställa sig i kö för att presentera sig för sjuksköterskejobb eller liknande fast man inte har någon utbildning, bara för att se hur det går.
Dom: Vill du verkligen jobba inom vården?
Jag: Ja!
Dom: Men har inte du alltid sagt att du tycker att vården inte är något för dig, och att det är tur att det finns personer som klarar av (ibland) mycket magstarka arbetsuppgifter eftersom de passar inom vården och inte du?
Jag: Yeah I know.
Dom: Men då kanske du skulle hitta ett annat jobb då?
Jag: Jag vill jobba inom vården!
Dom: Ja, ja. Varsågod. Du kan börja på Sahlgrenska på måndag.
Jag: Yeah I know.

Måndag

Jag: I don't like it.

-Over & out.

1 kommentar: