onsdag 22 september 2010

Tjugoandra september - dag femtiotvå

På något konstigt vis har lugnet liksom infunnit sig. Eller ja, kanske lite omedvetet. Eller medvetet. Med tanke på att det har brutit ut munsår i ena mungipan kan man ju tänka att lugnet bara ligger på ytan och inte djupt nere i själen. Som tur är har man ju starka (kuckelimuck)meduciner mot sådana här åkommor, så det ska bort på ett kick. Men man förstår att man kanske ändå inte är så avslappnad som man tyckte man kände sig imorse. Förrädiskt, I say.

Jag klev upp klockan sju för att tvätta och började sedan att baka glö'hoppor eftersom mina smörgåsar var slut. Efter tre och en halv timme hade jag fått ut 40 stycken. Splendid. Det är kanon. Speciellt eftersom det enligt receptet skulle blivit ca 24. Tur man kavlar dom tunt.

Dagen har fortlöpt med promenad och tillbakalämnande av cd-skivor på Musikbiblioteket. Nu är det ryska som gäller och jag börjar känna mig helt vimsig. Igår pratade läraren nästan konstant ryska, vilket det kanske är ca en person som hänger med på. Möjligen två. En har en mamma som är ryska och en är från Polen. Inte mamman alltså, utan eleven i fråga. Jag smsade som vanligt med min ryska-kompis under lektionens gång. Vi klagar och diskuterar. Läraren är som sagt inte världens superpedagog. Men, som sambon sa, hon kan ju ryska. Ja, och vad ska man svara på det. I rest my case.

Imorgon kväll ska jag iväg på det där hudvårdsmötet, eller visning som det heter, så möjligen blir det två inlägg imorgon. Ett efter Lyft-mötet på morgonen och sen ett på kvällen som en recension av den förflutna kvällen. Spännande. Ska dock inte åka dit själv, utan har frågat en kompis. Frågan är bara, antar folk att man tänker lägga ut pengar på något dylikt imorgon kväll? I och för sig är mitt fal ganska enkelt: jag tänker inte köpa något för jag har inga pengar. Haha. Jodå, helt black är jag inte, men jag vill inte spendera dom på något sånt där. Men kanske blir det gratis fika. Då kan jag ju smyga in en tjuga under duken eller på lämpligt ställe, som tack för fikat. Hm. Får fundera på det. Det beror ju på vad det blir för fika i så fall. Torra kakor ger inga stålar. Inga munkar - ingen deg. No wienerbroads - no cash.

Det känns lite sådär att gå på mötet igen imorgon. Tänk om inte platserna finns kvar? Ja, ja. Det visar sig då. Funderar på om jag kanske ska välja gamlingar istället. Lite minnesteknik och sång med Börje-Lennartz eller liknande på torsdagseftermiddagarna. Det kan ju vara gemytligt.

Nu blir det ryska och återigen komparation av adjektiv samt en recension av en film som handlade om en arkitekt som skulle flytta till Tyskland. Tydligen. Jag förstod det inte. Men det står så när man läser om filmen. Jag får väl lita på det då.

Recension av film.
Filmen var dålig. Den handlar om en kille. Han gör inte så mycket om dagarna. Det står att han ska flytta till Tyskland och bli arkitekt. Det tyckte inte jag att filmen handlade om. Det tycker jag är dålig stil att ljuga så. De pratade fort och på ett konstigt språk. Jag förstod inte ett dyft. Vart var textningen?". Tror det lutar åt ett MVG redan där.


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar